Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Brzdové soustavy letadel
Kochtík, Martin ; Kaddour, Mirvat (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Hlavním tématem závěrečné práce je brzdění a funkce brzdových soustav při pohybu letounu po zemi ve chvíli po přistání, až po jeho úplné zastavení. V této práci jsou tedy postupně vysvětleny základní definice a principy fungování brzdových soustav u dopravních letadel. Následují předpisy a jejich základní požadavky, které je nutné dodržovat a řídit se jimi. Dále je zde rozebrána výše zmíněná část pohybu letounu po dráze, a to v rovině teoretické, kdy jsou popsány principy maření kinetické energie a způsob jejich výpočtu, a také v rámci konkrétních výpočtů přistávacích rychlostí pro vybrané letouny. Pozornost je také věnována možnostem využití energie vzniklé od brzdění kol letounu a celkově směrům dalšího pokroku ohledně brzdových soustav právě u dopravních letadel.
Letiště pro všeobecné letectví – základní legislativní požadavky na jeho zřízení ve vybrané lokalitě
Ožana, Lukáš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce si klade za cíl provést analýzu platné legislativy na zřízení letiště pro všeobecné letectví. Zejména se zaobírá zkoumáním předpisu L14 a zákona č.49/1997 o civilním letectví ČR. Práce obsahuje specifikaci obvyklých typů letounů v ČR. Na základě těchto specifikací stanoví kritéria pro požadované letiště. Dále práce popisuje výběr vhodné plochy pro požadované letiště z pohledu klimatu, fyzických parametrů, překážek, životního prostředí a územního plánování. Také se zabývá povinným vybavením letiště dané kategorie a jeho provozem. V rámci toho zmiňuje bezpečnostní vybavení a postupy. V poslední části práce je popsáno hledání vhodné plochy a návrh její úpravy pro zřízení letiště na základě zpracované analýzy.
Problematika certifikace plochy pro vzlety a přistání
Jaša, Marek ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je stanovit podmínky pro certifikaci plochy dle požadavků předpisů L14 a LA3 a následně je aplikovat na konkrétní plochu. Dále práce stanovuje podmínky pro vzlety a přistání z jakékoliv plochy, kterými se mimo jiné zabývá zákon č. 49/1997 Sb. o civilním letectví ČR. Práce obsahuje základní informace o několika nejrozšířenějších typech letounů, které by mohly plochu využívat a stanovuje jejich letové výkony pro délku vzletu a přistání. V této souvislosti definuje vzlet, přistání a podmínky mající vliv na jejich délku. V hlavní části je popsána vybraná plocha, její umístění a parametry a jsou stanoveny podmínky, za jakých by mohla být plocha dle výše jmenovaných předpisů využívána či certifikována.
Návrhová studie letiště VFR
Brandejský, Petr ; Veselý, Petr (oponent) ; Ptáček, Pavel (vedoucí práce)
Záverecná diplomová práce má za cíl vytvorit návrhovou studii na vznik nového VFR letište. To má být postaveno v jihovýchodní cásti Ceské republiky, v blízkosti mesta Valašské Klobouky. V práci jsou vysvetleny podstatné pojmy a definice týkající se základních predpisu a zákonu. Vysvetlen je zákon o civilním letectví a požadavky predpisu L14. Zadavatelem práce je aeroklub, který urcuje základní podmínky pro výber vhodné plochy. Délka dráhy je ovlivnena predevším výkony provozovaných letounu. V dané lokalite se nepodarilo nalézt vhodnou plochu odpovídající daným kritériím. Možnost, jak vyrešit tento problém, je výstavba plochy pro vzlety a pristání sportovních létajících zarízení. V druhé polovine práce jsou vypsány požadavky na takové plochy a ty jsou zavedeny na jednu vybranou plochu. V záveru práce je navržena varianta rozmístení provozních ploch, hangáru a jiných budov.
Provoz z kontaminované dráhy
Michna, Tomáš ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší problém provozu letadel z kontaminovaných drah. Vyjmenovává jednotlivé druhy kontaminace a popisuje měření, které na kontaminovaných drahách probíhá. Zabývá se také přístroji, které jsou určeny pro měření koeficientu tření povrchu vzletové a přistávací dráhy. Jsou zde také uvedeny metody, kterými se vyhlašují informace o stavu drah. Na závěr práce srovnává limity, které jsou ovlivněny kontaminovanou dráhou.
Alternativní možnosti vzletu a přistání letadel s pevným křídlem
Cäsar, Tomáš ; Matějů, Jiří (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout a posoudit proveditelnost z hlediska základních fyzikálních zákonů různých možností pro zkrácení délek startu a přistání zejména malých jednomístných letounů. Tyto varianty jsou navrženy tak, aby je bylo možné využít především na střechách budov pro dopravu osob do zaměstnání a zpět. U každé z variant jsou uvedena zatížení, která by na letoun a pilota působila a také vypočtena délka dráhy pro porovnání s klasickým přistáním. Výpočty byly provedeny pro dvě verze letadel, současnou, která je dosažitelná s dnešními technologiemi a futuristickou, která zohledňuje předpokládaný vývoj v oblasti letectví.
Letiště pro všeobecné letectví – základní legislativní požadavky na jeho zřízení ve vybrané lokalitě
Ožana, Lukáš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce si klade za cíl provést analýzu platné legislativy na zřízení letiště pro všeobecné letectví. Zejména se zaobírá zkoumáním předpisu L14 a zákona č.49/1997 o civilním letectví ČR. Práce obsahuje specifikaci obvyklých typů letounů v ČR. Na základě těchto specifikací stanoví kritéria pro požadované letiště. Dále práce popisuje výběr vhodné plochy pro požadované letiště z pohledu klimatu, fyzických parametrů, překážek, životního prostředí a územního plánování. Také se zabývá povinným vybavením letiště dané kategorie a jeho provozem. V rámci toho zmiňuje bezpečnostní vybavení a postupy. V poslední části práce je popsáno hledání vhodné plochy a návrh její úpravy pro zřízení letiště na základě zpracované analýzy.
Příčiny poruch krytu vzletové a přistávací dráhy letiště Karlovy Vary
Jůza, Petr ; Dašek, Ondřej ; Holcner, Petr
V polovině roku 2006 byla předána do provozu modernizovaná vzletová a přistávací dráha letiště Karlovy Vary. Již však po jednom roce užívání se začaly na krytu letištní vozovky objevovat závažné poruchy, kde postupem doby došlo k jejich masivnějšímu rozvoji a bylo riziko nutnosti omezit či dokonce v krajním případě zrušit na této dráze provoz. Investor akce se proto v polovině roku 2010 obrátil na Ústav soudního inženýrství VUT v Brně s žádostí o vypracování znaleckého posudku, kde stěžejní z celkem 13 položených otázek byl požadavek na zjištění příčin vzniklých poruch a určení míry zavinění ze strany jednotlivých aktérů. Předkládaný příspěvek je tak zaměřen právě na tuto stěžejní otázku celého posudku.
Návrhová studie letiště VFR
Brandejský, Petr ; Veselý, Petr (oponent) ; Ptáček, Pavel (vedoucí práce)
Záverecná diplomová práce má za cíl vytvorit návrhovou studii na vznik nového VFR letište. To má být postaveno v jihovýchodní cásti Ceské republiky, v blízkosti mesta Valašské Klobouky. V práci jsou vysvetleny podstatné pojmy a definice týkající se základních predpisu a zákonu. Vysvetlen je zákon o civilním letectví a požadavky predpisu L14. Zadavatelem práce je aeroklub, který urcuje základní podmínky pro výber vhodné plochy. Délka dráhy je ovlivnena predevším výkony provozovaných letounu. V dané lokalite se nepodarilo nalézt vhodnou plochu odpovídající daným kritériím. Možnost, jak vyrešit tento problém, je výstavba plochy pro vzlety a pristání sportovních létajících zarízení. V druhé polovine práce jsou vypsány požadavky na takové plochy a ty jsou zavedeny na jednu vybranou plochu. V záveru práce je navržena varianta rozmístení provozních ploch, hangáru a jiných budov.
Alternativní možnosti vzletu a přistání letadel s pevným křídlem
Cäsar, Tomáš ; Matějů, Jiří (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout a posoudit proveditelnost z hlediska základních fyzikálních zákonů různých možností pro zkrácení délek startu a přistání zejména malých jednomístných letounů. Tyto varianty jsou navrženy tak, aby je bylo možné využít především na střechách budov pro dopravu osob do zaměstnání a zpět. U každé z variant jsou uvedena zatížení, která by na letoun a pilota působila a také vypočtena délka dráhy pro porovnání s klasickým přistáním. Výpočty byly provedeny pro dvě verze letadel, současnou, která je dosažitelná s dnešními technologiemi a futuristickou, která zohledňuje předpokládaný vývoj v oblasti letectví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.